PROIECTUL SCIENCE IN LIFE
PREZENTARE PROIECT POCU/633/6/14/132337
Competente reale prin stagii de practica pentru o economie inovativa
Erasmus+ Project 2018-1-LV01-KA229-046948 “From the Forest to the Forest through Classroom”
Proiect Erasmus+ KA2 – Nr. referință: 2018-1-EL01-KA229-047909_5
Date despre proiect: MEDE 2018-2020_ERASMUS+
PLANTS IN NATIONAL AND EUROPEAN TRADITIONS
Proiect Erasmus + KA2, Țări partenere: Finlanda
Proiectul ERASMUS „EFFICIENT USAGE OF NATURAL RESOURCES”
Date despre Proiectul Erasmus gasiti aici http://eco-partners.weebly.com/
Proiectul ERASMUS
„Proiectul „Educatie formativa si incluziva prin instrumente si strategii didactice inovatoare” a plecat de la analiza tintelor strategice pe care ni le-am propus prin Planul de dezvoltare europeana si care a condus la identificarea celor doua nevoi prioritare de formare: cresterea eficientei educationale prin realizarea unui Invatamant formativ si Insusirea unor metode educationale pentru sprijinirea elevilor defavorizati (elevi rromi, elevi cu dizabilitati, elevi din mediul rural si cu parinti someri).”
– Managerul de proiect, Prof. Corina Rotaru
Date despre Proiectul Erasmus gasiti aici http://lergalatierasmus.weebly.com/
Proiectul Comenius
Cateva cuvinte despre impactul acestui proiect asupra sufletului uneia dintre cadrele didactice noastre dragi gasiti mai jos:
„Pe meleaguri belgiene O toamnă dulce și frumoasă a învăluit toată Europa până de curând. La sfârșitul lui octombrie mam aflat pe meleaguri belgiene, într-o natură de vis, printre niște oameni călduroși și amabili, dispuși să-și împărtășească experiența lor profesională. Am participat la vizita de studiu cu titlul „La formation modulaire au service de l’orientation et de la formation tout au long de la vie”, în perioada 21-24 octombrie 2013, la Liège în Belgia. Alături de mine s-au mai aflat colegi din Franța, Italia, Portugalia, Turcia și Belgia. Povestea mea începe cu dorința de a afla mai multe despre alte sisteme de învățământ, despre felul cum sunt ele gestionate și conduse. În iarnă lucram de zor pentru a depune aplicația în vederea participării la o vizită de studiu, iar la sfârșitul primăverii aflam că a fost aprobată cererea mea. Deja, gândurile mele începeau să zboare spre noua provocare profesională. Treptat, treptat, pe măsură ce zilele din calendar prindeau a zbura, începeam pregătirile din ce în ce mai intense în vederea vizitei de studiu. Doream să aflu mai multe despre Belgia, despre Liège și despre sistemul lor de învățământ și formare. Știam câte ceva despre „Țara ciocolatei”, mai ales datorită legăturii cu marele savant Emil Racoviță, mentorul spiritual al liceului. Enciclopedii, atlase geografice, colecția „Arborele lumii”, internet, toate mi-au fost surse de informații, consultate asiduu. Ziua plecării a sosit mai repede decât mă așteptam, deoarece am fost foarte ocupată cu problemele curente de început de an școlar.O călătorie cu mașina, avionul și trenul m-a transportat într-o altă lume. Totul mi se părea divers și, în același timp, asemănător cu ceea ce este la noi, în România. Regăseam la Liège amestecul de nou și vechi, o industrie siderurgică pe cale de dispariție și un râu, Meuse, care străbătea orașul domol. Aceleași probleme, ale șomajului și intrării într-un con de umbră, ale unui oraș cândva în expansiune economică. Ceea ce diferă este energia enormă cu care belgienii depășesc aceste obstacole, prin schimbarea viziunii economice, prin formarea susținută a adulților. Investiții enorme în dezvoltarea ramurilor industriale de vârf, moderne, precum aeronautica și transformarea permanentă a forței de muncă din calificată, în și mai bine calificată, constituie o rețetă a succesului ce merită valorificată. Formarea modulară permite urmarea cursurilor de către solicitanți când, cum și unde vor, astfel încât, prin îmbinarea finală să obțină o calificare. Competiția dezavuată dintre Regiunea Valonă, unde s-a derulat vizita de studiu și Regiunea Flamandă, situată la nord, este sursa unui progres excepțional. Cred că prin flexibilitatea și mobilitatea pe care o permite, este cel mai generos program de formare care se poate imagina. M-a impresionat vizita la Centrul de Competențe Technifutur, aflat în unul dintre cele cinci poluri de competitivitate ale Regiunii Valonia. Aici se pune în aplicare un Plan Marshall al belgienilor valoni pentru ei înșiși, o investiție de 1,4 miliarde de euro pentru relansarea economiei și a pieței muncii, favorizând cercetarea științifică și inovația, diversificând formarea. Ceea ce am văzut a fost din viitor. Pot constitui un bun exemplu pentru liceul meu, care ar putea deveni un centru de formare puternic in Galați. Toate cele aplicate de comunitatea francofonă din Liège ar putea fi utilizate și de comunitatea gălățeană, pentru rezolvarea problemelor economice. Voi căuta să fac cunoscute noutățile aflate, prin articole în presa locală și printr-un dialog direct cu factorii de decizie din oraș. Cred că Uniunea Europeană este o șansă minunată pentru noi, prin faptul că putem să fim participanți la spectacolul transformărilor care au loc într-un ritm din ce în ce mai alert, în ceea ce privește economia, educația și arta.”- Director adjunct, Prof. Corina Rotaru
- Date despre Proiectul Comenius gasiti aici http://plantsnationale.ucoz.ro/
Impreuna cu tari precum Italia, Spania, Finlanda, Suedia, Danemarca, Marea Britanie, Franța, Polonia, Slovenia, Portugalia, Turcia, Cehia, Ungaria, Turcia, Letonia, Grecia, Macedonia s-au desfasurat de-a lungul anilor mai multe proiecte. Detalii puteti vizualiza aici:
- Impactul proiectelor europene în dezvoltarea instituțională a Liceului – 2018: